Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Gubben Vinter

Publicerad 2010-11-24 19:19:07 i Allmänt,

Nu har Gubben Vinter slagit sina klor i Linköping, vilket gör de dagliga promenaderna med hunden något besvärligare...

Men det finns inte så mycket att göra åt, ska vi tacka och ta emot eller ska vi klaga är dock den stora frågan...? Kallt är det att cykla till skolan, kallt att gå ut med hunden och kallt så det enda man vill göra på morgonen är att dra täcket över huvudet. Samtidigt som snö till första advent är superfint :D Finns något vackrare än när landskapet blir alldeles vitt och frosten biter i kinderna? Eller när hunden själv vill avsluta promenaden tidigt för att hon fryser?

Jag vet inte om jag gillar snö eller inte. Jag avskyr att frysa och bli kall men älskar att leka med snö så som åka pulka och ha snöbollskrig... Och en vinter/jul utan snö är inge riktig vinter, så jag får nog säga:


TACK GUBBEN VINTER FÖR ATT DU KOM ÄVEN DETTA ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela