Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Nora Roberts - Sawfilmerna

Publicerad 2010-11-14 16:19:11 i Allmänt,

Vilka likheter kan ni hitta mellan Nora Roberts kärleksromaner och Sawfilmerna?

Som ni vet såg jag några av Sawfilmerna för inte så länge sedan och kan tala om för er att tills igår hade jag inte skänkt filmerna en tanke sedan jag såg dem, men så lästa jag Nora Roberts bok Farliga Vidder. En kärleksroman som alla andra av hennes böcker men skillnaden mellan denna och de andra jag läst av henne är att det begås hemska mord, på djur och människor där kropparna blir torterade och lemlästade med ganska beskrivande detaljer.

Boken är 500 sidor men jag var tvungen att läsa klart hela under kvällen/natten annars kunde jag inte somna och när jag väl läst klart kom alla bilder ur Sawfilmerna fram igen som jag förträngt under den senast veckan. Så igår eller rättare sagt idag på morgonen (02.38) försökte jag somna med bilder på bl a ruttna griskadaver i huvudet, framkallade av en bok som går under genre kärleksroman...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela