Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Skräcketorp..?

Publicerad 2010-11-07 09:42:58 i Allmänt,

Nu ska jag berätta en historia om Skäggetorp, det är där jag bor. Många tycker det är läskigt och den första reaktionen när man talar om att man bor i "Skägge" blir ett alldeles speciellt ansiktsutryck som visar förvåning blandad med misstänksamhet och ett lite åhhh...

I Skägge ska man akta sig för centrum när det är sent och mörkt ute. Där bor nämligen en barberare som skär halsen av folk men det bor även en häxa i ett pepparkakshus, ett troll i Willys källare, en varvul i parken och en vampyr i skolan.

Vi får inte glömma alla onda andar som kommer fram på kvällen och tar alla barn till underjorden för att göra dem till sina eviga slavar eller älvorna som dansar på fotbollsplanen under dimmiga och stjärnklara nätter.

Det bor en konstig man med horn i pannan på Fogdegatan 666, alldeles röd i ansiktet är han enligt dem som överlevt efter ett möte med honom. En trollkarl bor i källaren på Stiglötsgatan 00 där han utför mörka trollkonster för att locka till sig alla unga flickor så att han kan ta deras ungdom ifrån dem och på så vis leva längre.

Folk påstår att jag har livlig fantasi...

Kommentarer

Postat av: Azra

Publicerad 2010-11-07 19:30:21

haha...det stämmer ju! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela