Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Den som väntar på något gott...

Publicerad 2011-04-17 23:50:16 i Allmänt,

...väntar alltid för länge!

Ibland måste man våga säga högt vad man som människa behöver, vad behöver jag för att bli lycklig i mitt liv och inte bara tillfredsställd? Exempelvis jag behöver en bil, eller jag behöver vara gift, eller ett barn skulle göra mitt liv perfekt. En människas önskningar och behov är nästan alltid individuella men något vi alla behöver är mänsklig kontakt och att bli sedd för den vi är och inte för den alla tror att man är.

När man hittat sig själv och lärt sig älska sig själv börjar en livslång romans. Om du inte älskar dig själv hur ska någon annan kunna göra det? Var nöjd med ditt liv och när du sitter gammal, skröplig och smått tokig på hemmet, minns tillbaka ungdomens dar som var fyllt av liv och drömmar. Drömmarna är det som för oss framåt!

Djupt tänker ni nu från en pratig ibland korkad blondin men jag har hämtat det mesta från olika citat, filmer och föreläsningar ;) Haha det hade ni inte väntat er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela