Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Drömhästen...?

Publicerad 2011-04-10 20:57:13 i Allmänt,

Glöm sketna gamla fullblod, tråkiga tunga halvblod, halvgalna importer, sega stora nordsvenskar, små envisa ponnyer, bara så ni vet islandshästar RULES! Som ni förstår har min dag återigen förgyllts av en ridtur i skogen på dessa underbart mysiga varelser, stor häst i liten förpackning och det skulle inte förvåna mig om en så småningom hamnar i mina ägor :)

Var som sagt på en tur i skogen på förstaklassiga turridningshästar, där vissa av dem dessutom var tävlingshästar på lägre nivå eller som den jag red, Flipi, en fd tävlingshäst som nu pensionerats efter en mindre skada från livet som tävlingshäst. Helt underbart känslig och lydig var han. Redan när vi satt och fikad efteråt planerade vi inför nästa tur, troligtvis en ännu längre runda som enligt våra trevliga ledare skulle sluta vid en sjö där bad och fika väntar. Innan dess kommer jag längta ihjäl mig...!

 

Jag och min nya kärlek Flipi. Kärlek vid första ögonkastet eller nja efter en halvtimmes arbete men hans man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela