Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Pappa & son - fenomenet

Publicerad 2011-04-11 23:01:40 i Allmänt,

Något som de flesta pojkar, nej jag menar män, har fått erfara så är det effekten av hur pappor beter sig, hur pappa kör den nyinköpta radiobilen, hur pappa bygger ihop den stora legomodellen, hur pappa kör runt på sonens trimmade mopeden, hur pappa leker med tågrälsen. Det är inget ovanligt mellan fäder och söner oavsett klass, etnicitet eller upppväxt, men då många sedan i vuxen ålder skrattar åt det och säger: Så ska jag aldrig göra mot min son! Nähä, det säger ni...

När vuxna karlar spelar på barnens nybyggda konstgräsfotbollsplan och barnen står vid sidan av och tittar på, alltså när vuxna karlar har tagit över den gräsplan som kommunen byggde för barnens skull, vad är det som har hänt då...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela