Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Vidskeplig?!

Publicerad 2011-04-13 16:20:47 i Allmänt,

För ett par veckor sedan hade vi en föreläsare som tog upp den gamla fina traditionen gällande A-brunnar och K-brunnar. Ni vet alla vad jag talar om: kliver man på en gatubrunn med bokstaven K på får man mycket kärlek, men kliver man på ett brunnslock med A på så får man avbruten kärlek.

Jag tror inte på skrockfulla traditioner så som gå under en stege, krossa en spegel, spilla ut saltkaret osv. Men jag kan avslöja att jag undviker A-brunnar och kliver gärna på K-brunnar. Däremot tvingar jag min hund att gå på A-brunnar och inte gå på K-brunnar! Jag är inte det minsta vidskeplig överhuvudtaget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela