Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Avskedsgåva

Publicerad 2011-08-31 22:23:21 i Allmänt,

Jag har nu jobbat en andra sommar på ett äldreboende tillsammans med ett glatt gäng fyllt av humor. Därför har jag som avsked skrivit ett rim till dem som ett minne av sommaren och mig.

Nu har ännu en sommar gått,
och det är inte mycket vi har förstått.
Pensionärerna är värsta multikulturell
men avföringen är helt naturell...
Vi har skurat, moppat, plockat,
tvättat, sprungit, krupit, torkat,
gått, duschat, damsugit, släpat,
tittat, ringt, kört, hoppat, dragit, ropat, vikt, cyklat
för att inte tala om alla larm som har lockat.
Men hur dagarna än lider
är det endast våra fötter som svider...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela