Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Pissdagar...

Publicerad 2011-08-20 21:34:27 i Allmänt,

Ibland har man dagar när man bara vill krypa ner i sängen igen och dra täcket över huvudet. Idag var en sådan dag...

Sovit bra under natten och vaknade som till vilken annan dag som helst men under min vanliga morgonrunda med hunden, där hon som vanligt drar och spänner upp sig i kopplet, hör jag plötsligt någon ropa: Sluta dra i kopplet! Märk min förvåning, yrvaken och nu smått irriterad när jag vänder mig om och en tjej tittar på avstånd på mig. Jag vänder mig om och fortsätter morgonrundan ganska mycket irriterad då jag inte orkar ta denna diskussion så på morgonkvisten. För första gången på fem år har en främling mage att kritisera mitt sätt att fostra min hund! Detta gör inte min morgon bättre...

Dagen fortsätter med att vi inte kan sätta upp hyllan i vardagsrummet pga en fet betongvägg, har bara för långa skruvar till persiennerna, ryggvärken blev värre under dagen trots stretching och långpromenad med hunden...

Men så kom ljusglimten i allt mörker! När jag håller på att packa upp mina skor och väskor hittar jag en låda med Geisha från pappa! Han bad mamma gömma den i min packning och det var först idag jag packade upp den väskan. Trots en pissdag blev kvällen förgylld med choklad till efterrätt, speciellt choklad jag har tjatat på pappa om halva sommaren ;)

Ibland vet även pappa vad som behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela