Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Busslinje 1

Publicerad 2011-02-24 15:16:20 i Allmänt,

Jag har ju åkte buss en hel del nu och sett ett litet mönster när det gäller hur folk placerar sig, även jag själv efter lite eftertanke.

Så länge det finns något dubbeltsäte ledigt är det dessa man siktar in sig på och sätter sig oftast intill fönstret. Om dessa är upptagna, väljer en stor andel människor att stå hellre än att sätta sig bredvid någon (typiskt svenskt!). Men för de få som vill sitta kommer den ytterst svåra uppgiften att välja vem man ska sätta sig bredvid. Man ska helt enkelt utvärdera människor med en snabb blick: är det snygga kläder, någon man känner, pratar i mobiltelefon, möter ens blick, flyttar sig intill fönstret, kan tänkas prata med mig, lyssnar på musik, har packning, ger obehaglig känsla, luktar de illa mm.

För vem vill sätta sig bredvid någon som luktar illa...? Det kan i och för sig vara ett effektivt sätt att slippa få någon i sätet bredvid sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela