Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

På tal om busslinje 1

Publicerad 2011-02-25 12:05:58 i Allmänt,

Satt återigen på bussen idag och ni kan aldig gissa vad som hände...

En mörkhyad man sätter sig i sätet bredvid mig fast det finns gott om lediga platser i bussen (så icke typiskt svenskt) och jag hajar till. Han har en stor resväska med sig coh frågar hur jag mår. Jag svarar och sedan genom vårt korta samtal (ca 5 min) får jag veta att han jobbar halva året här och halva året i Afrika. Han gillar Svergie och vi hann även diskutera den politiska situationen i Libien. Jag tror han menade Libien men jag är inte så insatt i den politiska situationen där...

Tänk vad mycket man kan hinna tala om med en helt främmande människa på bussen, om man bara vågade öppna munnen!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-02-25 18:03:12

Å va härligt och osvenskt!! Tänk vad mycket mer man skulle få ut av livet om man vågade göra sånt själv!

Fick du hans nummer eller ;)! Hehe

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela