Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Synintryck

Publicerad 2011-01-17 13:21:25 i Allmänt,

Jag tittar mig omkring i lägenheten och det enda jag ser är gult...?

Men det är mer åt brandgult... eller ljusgult... eller oranget... eller mesgult... eller solgult... eller beigt...eller den där gula färgen IKEA har... eller den svagt gula färgen på blad innan de vissnar... eller terracottafärg... eller är det mot guldgult? Det kanske inte är gult över huvudtaget, det är bara för att man blivit inpräntade sen barnsben hur gult ska se ut och nu tror vi bara att det är så gult ser ut men egentligen så ser inte gult ut så utan gult kanske ser ut som grönt... Då ser ju grönt inte ut som grönt utan som gult men hur ser då grönt ut, kanske som blått eller lila eller svart. Hur vet vi egentligen att färgerna har rätt namn, det kanske bara en fint från utomjordingar som landade här för flera miljoner år sedan och fick oss att lära oss färgernas namn så att de kan komma tillbaka någon gång i framtiden och ta över världen!

Jag gillar i alla fall mina "gula" taperter nu (om vi ska kalla de det)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela