Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

"Tänk rätt - och du blir lycklig"

Publicerad 2011-07-19 21:05:11 i Allmänt,

Läste Expressen (2011-07-08) och stötte på en artikel med denna rubrik. Ja jag vill vara lycklig så jag läste den. Enligt den måste man tänka på vilka krav man man ställer på sig själv och sin omgivning, oftast är man olycklig eftersom man ställer för höga krav som inte kan levas upp till. "På sommaren förväntar oss att det ska vara sol varje dag. Såvitt jag vet har det aldrig varit det i Sverige. Egentligen fattar ju alla att det kommer regna någon dag," säger Mattias Lundberg (psykolog och docent i psykologi vid Umeås universitet) i artekeln och jag håller med. Man måste våga drömma och ställa krav men rimliga krav som man kan uppnå annars är det meningslöst.

Här var några tips till ett lyckligt liv:

  1. Spendera tid med andra, speciellt vänner, familj och partner.
  2. Hitta utmaningar i ditt arbete.
  3. Hjälp andra
  4. Ägna dig åt dina intressen.
  5. Håll dig i form.
  6. Ha en plan, men var öppen för nya erfarenheter.
  7. Tänk positivt.
  8. Förstora inte negativa händelser.
(ur boken Personality Psykology: Domains of Knowlegde About Human Nature av Randy Larsen och David Buss)

Lycka till att finna lyckan  i era liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela