Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Årets största lärdom

Publicerad 2011-06-12 21:07:57 i Allmänt,

Sitter och läser om kommunaliseringen av skolan, lite lätt nöjesläsning för mig men inte för så många andra. En liten pocketbok jag fick via posten av LR eller om det var det andra lärarförbundet...? Ja ja nu läser jag i alla fall denna lilla bok, då det finns en sak jag har lärt mig under mitt första år på universitetet.

För att utnyttja nutiden och planera framtiden måste man skapa förståelse genom dåtiden.

Dvs utan förståelse och insikt i skolans historia kan man inte skapa en läromiljö som gynnar eleverna! Men jag tror man kan tala om detta på allt. Hur ska man annars kunna göra något på goda grunder om man inte vet omgivningens historia...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela