Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

De händer som grävde på Göta Kanal

Publicerad 2011-06-26 21:53:27 i Allmänt,

En dikt som Tage Danielsson skrivit heter så och idag har jag avklarat en punkt på min "Bucket-list", att åka båt på Göta Kanal! Egentligen hade det varit bättre med segelbåt men det kan bli lite svårt med tanke på en lite detalj och en ganska stor detalj.

  1. Jag har inte segelbåt (liten detalj)
  2. Jag kan inte segla (stor detalj)
Men nu har jag åkte en stor båt som körde lite fort som en snigel, lite mer än 2 mil tog 3,5 timmar att åka, och jag gkömde allt vad sysselsättning heter. Varken iPoden eller bok följde med vilket slutade med att jag satt och sov i en solstol på övre däck. Ganska nice ändå tycker jag, speciellt när man får se att slussvakter springa fram och tillbaka varje gång slussarna skulle öppnas :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela