Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Första året

Publicerad 2011-06-17 19:38:37 i Allmänt,

Mitt första år på universitet är nu officiellt till ända, sista tentan avklarad med betyg G (vilket är en stor överraskning för mig...)

Ska vi då tänka tillbaka lite, vad har egentligen hänt under dessa nio månader i skolan, dessa äventyrliga nio månader som gett mig nya vänner, nya perspektiv, nya erfarenheter. Ett skolår som gett en innebörd till mitt liv, en framtid som för mig är ett av de viktigaste stegen i mitt liv. Nu kanske ni vill veta hur det kom sig att jag valde att utbilda mig till lärare?

Jo, tanken om lärare har funnits redan från min gymnasietid men inte särskilt seriöst. För ett år sedan hade jag spenderat ca ett halvår till att jobba som elevassistent vilket kan man säga gav mig blodad tand. Känslan när man når fram och ser hur eleven upptäcker kunskapen och sin omgivningen är obeskrivlig. Jag vet att jag skrev lite överdrivet sist om varför man ska bli lärare och nu så allvarligt men jag vet bara att för att bli en bra lärare måste man ha passion för sitt ämne men även för livet utanför skolan. Man måste helt enkelt hitta balansen i sitt liv annars kommer man bli galen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela