Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

v.12 = Overallsveckan!

Publicerad 2011-03-21 17:56:50 i Allmänt,

Har man "ovve" tillhör man en grupp glada fria människor som vågar skämma ut sig lite då och då men skrattar vidare i livet ändå (innebär lekar och diverse andra knasiga påhitt).

Men det finns några regler för "ovven":
  • märken ska placeras enligt speciella traditioner
  • programmärket ska sitta på bröstet, nära hjärtat
  • "ovve"-invigningen är till för att rulla, kräla, krypa, åla, dra, kråla, hoppa, glida i vad nu än som erbjuds för att göra "ovven" så skitig som möjligt.
  • Används på Kravall och liknande
  • Desto mer smuts, desto mer lukt, desto bättre!
"Ovven" ska hålla (förhoppningsvis) hela studietiden och nu har det då blivit dags för en årliga Overallsveckan där man tar på sig sin fina rena "ovve" för att sedan skrutta runt i skolan med. Jag använder min och jag tycker den är tillräckligt skitig (lera, såpa/vatten, mjöl/vatten) för att klassas som GODKÄND, än så länge...

Kommentarer

Postat av: Henny Vinlöf

Publicerad 2011-03-21 18:20:49

Det finns inget bättre än den älskade overallen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela