Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Min fantasi...

Publicerad 2011-05-06 17:41:13 i Allmänt,

...spelar mig ofta spratt!

Låg igår kväll och tänkte lite. Vi hade ett besök av en uteliggare under dagen då dörren inte riktigt går i lås som den ska. Så på kvällen låg jag och undrade om dörren verkligen var låst så att uteliggaren inte kunde ta sig in. För tänk om han tar sig in under natten, fixar mat och mot förmodan får igång den otroligt krångliga spisen, för att sedan tillaga vår mat men sedan inte kunna stänga av spisen och det börjar brinna! Då skulle jag förhoppningsvis vakna av röken eller att det blir så pass varmt så jag kan väcka mina rumskamrater, knyta ihop lakanen samtidigt som vi väcker de andra och ringen 112, fira oss ut genom fönstret då korridoren är full av tjock svart rök och kunna i alla fall rädda oss själva innan huset kollapsar för elden då bradnkåren är alldels för seg i en småstad som Vimmerby...

Jag hade svårt att sova sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela