Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Ni vet det där med bussar...

Publicerad 2011-10-18 09:04:33 i Allmänt,

...är inte en mani jag har bara att det finns så otroligt mycket att berätta om dem! Som ni förstår har jag återigen åkt buss, denna gången skulle jag hem till Lisa på tjejkväll men vad som hände där är helt oviktigt...

Det som är viktigt är den stunden jag satt på busstationen och tittade på alla bussarna. Ni tänker säkert att nu har hon blivit galen fast och andra sidan anses jag alltid ha varit det så, who care. Jag tycker man kan lika busstationen/resecentrum som en scen där bussarna utgör dansarna. Det är nämligen som låt oss säga en balett. Alla har sina bestämda platser, sina bestämda turer, där ett fel kan förstöra hela showen/tidtabellen. När bussarna ska lämna stationen följer de ett visst mönster, vissa regler för hur man ska köra ut, vem som kör först, vems tur som kommer sen. Det finns inte så mycket plats för improvisation, men när det finns det så tar bussen chansen att glänsa och komma lite före alla andra. Det är ingen öppen tävling men pressen finns ändå där att göra sitt bästa för showen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela