Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Busslinje 3

Publicerad 2011-09-18 22:17:32 i Allmänt,

Nu tänker ni säkert, vad ska hon nu skriva om dessa förbannade busslinjer...?

Jo jag ska säga er att på "dessa förbannade busslinjer" händer så mycket man inte alltid tänker på. Ta till exempel söndag kväll. Vid varje busshållplats som man stannar vid står det minst en person med en resväska, antingen påväg till resecentrum för att ta tåget hem eller från resecentrum och påväg hem någonstans i Linköping. Detta innebär även oftaste ett kärleksfullt avsked från en syster, bror, flickvän eller pojkvän...

Jag fick sitta ensam på bussen ganska länge men tillslut satte sig en pratglad tant och hennes handikappade sambo hos mig och började prata, om hur fort saker och ting förändras ibland till det bättre men ibland till det sämre. Mycket av samtalet rörde invandare som inte kan språket så bra och hon tycket det var synd för de kan inte kommunicera och rör sig i vårt samhälle lika bra. Men framför allt pratade hon om hur synd det är för vi (svenskar) missar så mycket när vi inte kan prata med våra grannar pga av språket...

Har kommit på en annan sak, jag ÄLSKAR att avsluta varje stycke med... men det borde ni ha märkt vid det här laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela