Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Min utbildning

Publicerad 2011-09-21 22:24:42 i Allmänt,

Enligt vår lärare Daniel, tror tydligen många att som ska bli träslöjdslärare att man kommer kunna utveckla sitt eget hantverk under lektionerna med barnen. Men icke sa nicke, huvudsaken är att utbilda och forma unga tänkande individer som vågar tänka utanför gamla tankesätt. Alltså kommer det inte finnas tid att utveckla vårt eget hantverk, men som Daniel påpekade med glimten i öget, "ni kommer ha tillgång till en egen träslöjdssal med tillhörande redskap och maskiner..."

Kan även tala om att under de senaste två dagarna har jag börjat tälja min sked och hacka ut min skål, resultatet har blivit fina träföremål handgjorda av mig :) men tyvärr så gillade tydligen både kniven och stämjärnen mina händer ganska mycket vilket visar på mina omplåstrade fingrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela