Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Walking on sunshine!

Publicerad 2011-09-25 20:26:14 i Allmänt,

Ni vet uttrycket "man går som på moln"? Så känns det för mig nu för mitt i allt jobb och slit, allt höstmörker som närmar sig mer och mer, allt tråkigt och hemskt här i världen har en liten solstråle letat sig in i mitt liv. En solstråle i form av en häst eller om man sak vara petig flera hästar... Möt "Fredde" (svårt att uttala hans namn för att inte tala om att stava det därav smeknamnet).

6-årig hingst från Frankrike, grå som ni ser och troligen andalusier men jag är inte säker.

Jag ska tillsammans med några andra tjejer skola honom och två andra hingstar och ett sto till att bli fullvärdiga barockhästar. Målet med deras utbildning är att de ska kunna fungera i verksamheten på Ängstugan, ett barockstall strax utanför Linköping. Mina tomma dagar än nu ett minne blott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela