Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Rättegången med stort R...

Publicerad 2012-04-18 23:04:48 i Allmänt,

Det är inte ofta jag delger er min mer allvarliga sida men efter de senaste dagarnas skriverier om rättegången mot Breivik, som jag följt med blandade känslor, måste jag ge i alla fall några tankar...

Jag kan inte riktigt förstå hur någon kan genomföra något så, jag vet inte ens vad jag ska kalla det... För mig är tanken på att döda barn oavsett vem eller vad de tillhör otänkbart. Jag är uppvuxen med tanken om att alla är lika värda, alla har rätt till ett liv i frihet och med lika rättigheter. Så jag kan inte förstå hur han har kunnat göra detta och trots att jag blir mer och mer ledsen över händelsen ju mer jag läser om det fortsätter jag för att finna någon form av förklaring eller förståelse...

Men det som skrämmer mig mest är att han lyckades genomföra attentatet. Tänk på alla som nu när han har lyckats kommer försöka och kanske lyckas med andra liknande attentat. Det skrämmer mig att många människor är så oförstående för andra medmänniskor bara för att de inte har samma hudton eller tillber samma Gud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela