Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Magiskt klockslag

Publicerad 2012-08-01 10:46:38 i

För många kanske inte detta spelar någon roll men för mig har det varit något återkommande i min uppväxt. Jag har ett magiskt klockslag! Jag kan erkänna att det är lite löjligt men precis som idrottsmän/kvinnor som hittar sina rutiner för att de ska känna sig förberedda och lugna inför en tävling har jag behövt detta för att känna mig lugn och avslappnad när jag ska sova. Länge tyckte jag det var jobbigt att lägga mig, inte så att jag protesterade utan mer en obehaglig känsla i magen. Tänk om jag inte kunde sova och sedan låg vaken hela natten för att på morgonen vara jättetrött och inte orka med något, en sådan känsla typ. Men så upptäckte jag mitt magiska klockslag 22.22. Nästan alla kvällar såg jag detta på min klockradio, räknade timmarna fram tills jag skulle gå upp och insåg att jag skulle vara utvilad. Så somnade jag :) Nu kan jag hitta lugnet att sova oavsett klockslag men då och då ser jag det innan jag ska sova och det får mig att le, mitt magiska klockslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela