Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Snön faller...

Publicerad 2012-12-07 10:43:37 i Allmänt,

När den första snön kom fanns det ett litet hopp i mig om snö till julafton men om jag ser till tidigare år, förutom -09/10 och -10/11, så är det statistiskt inte troligt men så kom det mer snö och mer snö och mer snö och mer snö och det snöar fortfarande!

Jag vill inte säga högt att snön kommer ligga kvar till julafton av rädsla att den ska försvinna, jag hoppas i mitt tysta sinne för om jag skulle säga det högt tror jag att snön snabbt skulle försvinna, för så har det varit tidigare år när den fösta snön har kommit och man har sagt att detta året får vi en vit jul. Men så försvinner den...

Så kom de vintrarna vi alla minns så väl, vintern -09/10 och -10/11. Den första snön kom med buller och brak och alla sa, nej snön kommer inte ligga kvar men så kom det mer snö och mer snö och mer snö och sen en massa kyla på det och snön låg kvar metervis flera månader!

Så vad alla än tycker och vad jag själv egentligen tycker om vinterhalvåret så en vinter utan snö är en tråkig vinter så av tomten kommer jag önska att snön får ligga kvar så vi får en sådan härlig vit fluffig snöfylld jul, så som en jul ska vara enligt historier, böcker, drömmar och mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela