Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Patou - den flygande köttbullen

Publicerad 2012-02-08 20:55:51 i Allmänt,

Måndagar innebär ridlektion. Ridlektion innebär Patou!

Patou är den häst jag absolut helst rider på mina ridlektioner. Han är liten, ponnyaktig, tjock och energisk men framför allt otroligt arbetsvillig. Det är han som gör ridlektionerna roliga, det är han som får mig att brista ut i skratt, det är han som får mig att minnas och återuppleva den lyckligaste "hästtiden" i mitt liv, ponnytiden. Han får mig att vilja och våga rida barbacka vad vi än gör om det är vanlig barockridning med slalom i galopp och galoppombyten eller om det är WE (Working Equitation) med hinder och diverse annat eller om det är att arbeta med garrochan. Han får mig att slappna av, njuta av ridningen och framför allt ha kul när jag rider.

Han är min tjocka lilla Patou som gör ridning vad den ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela