Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Tiden

Publicerad 2012-02-04 11:21:49 i Allmänt,

Varför känns det som om allt man vill hinna med inte finns tid till. Dagar och veckor går så fort att man knappt hinner blinka längre.

Vi ser ständigt framåt mot framtiden, vad kommer hända, hur kan vi påverka den tid som kommer, vem kommer vi bli?

Vi ser ständigt bakåt mot den tid som varit, vad har hänt, vad har jag lärt mig, hur har jag påverkats, vilka minnen ska jag spara?

Alla de tankarna är bra men när ska vi se den tid vi faktiskt lever i? När ska vi njuta av vad dagen ger oss? När ska vi se verkligheten omkring oss? När ska vi stanna tiden så man kan andas och verkligen se världen som finns omkring oss?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela