Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Wälkome to Småland

Publicerad 2012-02-23 22:55:18 i Allmänt,

Ska precis stiga på tåget när en kille släpper mig före, jag tackar och sedan visar det sig att han har sätet bredvid mitt. Jag sitter i all enkelhet och läser en avhandling om slöjd i skolan (riktigt intressant) när jag hör honom ha ett arbetssamtal. Det handlar om finanser, utlandet, Frankrike, olika alternativ i deras planering osv (inte för att jag lyssnar eller så...) med en dialekt som påminner om Stockholm och snygga dyra kläder. Genom fönstret ser jag nästan oändligt med barr skog, vilket innebär vi närmar oss mina hemtrakter.

Helt plötsligt utbrister killen bredvid mig: JÄVLA SKIT!

Jag ser honom trycka på mobilen och inser vad som har hänt. Samtalet bröts. Tre passande ord dyker upp i mitt huvud: Välkommen till Småland! För er som inte vet så är det mer vanligt än ovanligt med dålig täckning.

Efter ett tag får han i alla fall kontakt med sin kollega igen och ger en förklaring som löd: "Ja, jag är ju någon stans i en mellansvensk skog tror jag"...  Det bästa är att han gjorde hela min dag. Tänk vad kul man kan ha åt folk som man inte ens känner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela