Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Helge Älg

Publicerad 2012-01-17 19:39:01 i Allmänt,

Nu ska ni få höra om en historia som hände för ca 10 år sedan...

Det var en mörk höstkväll under lysande måne som vi skrittade ut, Prinsen och jag med endast Emelie och Lillebror som sällskap. Utan sadel, utan bekymmer, utan någon som helst säkerthetslina. I skogens mörka skuggor lurar troll, monster och luriga varelser som vill inget annat än skada oss, okey vi förenklar lite, det var mörkt i skogen utan minsta lilla lyse att visa vägen men vi var två modiga män (läs tjejer). Mitt i skogen ser vi helt plötsligt ett ljussken komma närmre och närmre, guppande bland skogens skuggor! Hästarna börjar darra och nervöst trampa runt, mitt hjärta bultar och den första tanke som flyger igenom mitt huvud är att det är en...

...ÄLG med en pannlampa på huvudet! Men i samma stund inser jag att det är omöjligt om inte en jägare bestämt sig för att rida älgen i kvällens mörker (inte så troligt) och det är ju inte precis någon Helge Älg som tagit på sig pannlampa och springer runt i våra småländska skogar. Hästarna blir i alla fall rädda, springer iväg och Rebecka ramlar av. Samtidigt som jag ligger i gruset och spottar grus är ljusskenet alldeles intill mig. Då ser jag att det är två joggare som är ute och springer i mörkret. Vilken älg va!?

Prins IV

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela