Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Turistbuss

Publicerad 2012-01-19 18:06:31 i Allmänt,

Att åka turistbuss i Åtvidaberg är inte som andra bussar. Den startar i Linköping med nr 530 i rutan, som vilken vanlig buss som heslt, när den sedan kör över kullar och backar, stock och sten för att på vägen mot Åtvidaberg avvika från rutten. In i skogen på småvägar för att visa lite sevärdigheter så som Grebo där skolungdomar ska hämtas. Ja, man kan väl säga att man får se "utsidan" av Åtvidaberg, med skog och allt.

Sedan har vi direktbussen, ny och fräsch, snabb och dubbeldäckad med nr 30 i rutan, där det dessutom är lugnt och skönt. Det enda problemet är att jag inte kan sitta på "övre däck" pga en åksjuka jag lagt mig till nu när jag pendlar med buss till Åtvidaberg för min VFU.

Jag har ALDRIG varit åksjuk tidigare, eller jo, Slänggungan på Liseberg när jag var runt tio år och hade åkt den typ 14 gånger i rad. Jag kan tala om att jag inte har åkt den sedan dess vilket nog gäller "övre däck" på bussen oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela