Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Visdomsord

Publicerad 2012-05-21 22:52:52 i Allmänt,

Något som inte går att missa är att sommaren snart är här, vilket innebär sommarlov, vilket i sin tur innebär att en del av Sveriges befolkning faktiskt tar studenten (från gymnasiet), vilket i sin tur innebär att dessa människor inte bara oroar sig för vilka kläder som ska bäras på denna speciella "skolavslutning" eller om den där obekväma och varma mössan faktiskt kommer passa eller inte, nej något som detta faktiskt innbär är tankar om framtiden.

Ska man läsa? Ska man söka jobba? Ska man ut och resa? Valen är många fler men jag har gjort just dessa tre jag radat upp. Därav kommer här några visdomsord, inte på något vitsigt vis utan kort och gott från mig:

  • Våga vara dig själv! Det finns alltid någon som accepterar dig för den du är om du så kommer från mitten av den småländska skogen och inte har sett särkilt mycker av världen tidigare.
  • Våga ta risker! Om man inte vågar chansa kommer man inte heller långt i livet och man genomför inte heller sina drömmar.
  • Våga lita på magkänslan! Den enda som vet vad du gillar är du själv, så våga lite på din egen förmåga.
  • Våga se det positiva! Oavsett om det ser mörkt och ensamt ut så enda sättet att komma upp ur mörkret är att se det ljusa i sin närvaro, att se det positiva iställer för det negativa.

Det viktigaste jag har lärt mig har jag lärt mig av en kär vän: Det finns snälla människor som man lyssnar på och väljer att umgås med. Sen finns puckon som man väljer att strunta i, de är inte ens värdiga den energi det tar att säga Hej.

 

Peptalk är nu slut, over and out!

/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela