Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Matildas sista vals

Publicerad 2013-02-23 15:09:00 i Allmänt,

 Som en del vet gillar jag att läsa, helst romaner/sci-fi/fanatsy men jag gillar även de flesta av litteraturen till mina kurser, tidningar, texter osv. En del böcker gör större intryck än andra. En av dessa böcker är för mig "Matildas sista vals" av Tamara McKinley. Denna bok var den första "vuxen" romanen jag läste som bokfrälst barn. Den stod i mammas bokhylla och efter att ha läst den, gav hon den till mig (efter lite tjat från min sida).
 
 
Boken handlar om en kvinna som förlorat sin son och sin man i en bilolycka men finner räddning i den karga australienska vildmarken där hon ärvt en fårfarm. Ett arv som inte bara innebär hemligheter i hennes egen bakgrund som hon inte visste fanns utan även en ny framtid på en plats hon aldrig trodde skulle vara möjligt. Den handlar om drömmar som krossas och om en modig kvinnas styrka i en mansdominerat yrke.
 
Detta är en bok jag med varmt hjärta rekomenderar er att läsa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela