Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Namn

Publicerad 2013-02-20 12:57:15 i Allmänt,

Ni vet det här med namn är inte alltid lätt. Jag har inga problem att lära mig nya namn och ansikten, problemet ligger i att även om hjärnan säger rätt namn är det inte allt rätt namn som kommer ut ur munnen...

Till exempel vet jag inte hur många gånger jag kallat Malin för mamma, Jenny, Athena, Sofia, Lisa och gud vet vad mer. Jenny har blivit kallad Malin ett antal gånger, Sofia blir Lisa, Lisa blir Sofia. Jag tror ni fattar! Det roligaste är att inte ens hunden går säker, hon får inte bara massa smeknamn som tant, tjockis, latmask och några inte värda att nämna men hon blir även kallad Malin emellanåt.

VI kan väl säga att råkar jag säga fel namn så är det inte för att jag inte vet utan bara att min mun inte alltid håller med hjärnan eller att hjärnan är typ tre namn före munnen. Men i förväg ber jag om ursäkt, jag vet vad mina vänner (och hund) heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela