Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Männinskor i mitt liv

Publicerad 2013-01-27 12:47:48 i Allmänt,

Man möts varje dag av människor som kommer påverka ditt liv på ett eller annat sätt. Mannen som låter dig gå före i kön då du bara har ett par varor och han har en hel vagn. Busschaffören som ler glatt när man hälsar. Cyklister som tränger sig i cykelkön. Mamma som ringer och frågar hur du mår. Möten som påverkar hur man mår men även hur du kommer fortsätta din resa under dagen. En del personer berör mer än andra resan mot livets glädje och harmoni. För mig finns det flera personer som hjälper mig hitta balansen och glädjen i att leva.
 
En person som påverkat mig mycket är Paulo Coelho, en författare som påverkar tankar lika mycket som sinnet. Han har skrivit böcker som till exempel Alkemisten och Valkyriorna. Hans böcker sträcker sig till att få människor att se det sanna värdet i sin omvärld och i sina medmänniskor. Hans berättelser ger perspektiv på livet och dess stävan till balans i en värld så fylld av hat och våld. Man ska möta sin omgivning med förståelse för det oförändliga och det som vi faktiskt kan påverka. Han berör människor till både sinne oh själ.

"Even you, the person asking the question. ‘I’m useless’ is the answer you give yourself. Soon that answer will poison you and you will die while still alive, even though you still walk, eat, sleep and try to have a little fun whenever possible.

Don’t try to be useful. Try to be yourself: that is enough, and that makes all the difference."

(Paulo Coelho, paulocoelhoblog.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela