Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Tenta

Publicerad 2013-01-18 23:25:09 i

Okey samma tankar och känslor som under omtentan, tänk er in i det så vi får upp stämningen... Men denna gång sitter jag där med en blåsa som varit full i över en timme, kommer förmodligen behöva mer tid att skriva klart tentan. Jag måste alltså gå på... TOA!

Något som får magen att bli till en spann full av fjärilar, fötterna tunga som bly och rörelser långsamma som en sengångare. Bara för att gå på toaletten och slå en drill!?

Tentatanterna sitter där med sina pennor och listor, klockan stirrar mot en med tiden som tickar. En kapten Krok-känsla där man känner tiden försvinner i en massa tickande. Nervöst skriver jag ner mitt namn och tid innan jag går in på toaletten. Det enda jag kan tänka på är att tiden går och är jag för länge där inne kommer tentatanterna stirra på mig och anklaga mig för fusk sedan slänga ner mig i en mörk håla och tortera mig tills jag nedbruten och svag erkänner mitt fusk jag aldrig gjort allt för att slippa mer smärta! Ja, typ så tänkte jag. Så efter knappt två minuter är jag ute igen med klappa de hjärta och knappt tömd blåsa skriver jag dit tiden ut. De kan i alla fall inte tycka det tog för lång tid...

Btw jag klarade min omtenta trots allt men fråga mig inte hur det gick på denna tentan. Vågar inte säga utifall att det betyder otur :

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela