Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Vad är svenskt?

Publicerad 2013-07-09 20:52:00 i Allmänt,

Sedan allt blossade upp med SD har jag funderat på vad som är "svenskt", lite sent vet jag men det är ett viktigt ämne att tala om... Själv ser jag inte människorna jag möter varje dag som mer annorlunda än mig, ja de har en annan bakgrund/religion än mig men vad gör det?! Det är inte bakgrunden eller religionen som avgör hur och vad vi gör som människor, det är upp till individen.

För mig är "svenskt" Allsång på Skansen, religions- och yttrandefrihet, jordgubbar på midsommar, Gävlebocken vid jul, blommig falukorv, IKEA, kaviar, vänliga människor, familjen, husvagnssemester, samhällsutveckling, fri skola, valfrihet, Melodifestivalen, Kalle Ankas Jul...

Listan kan göras lång men för mig har aldrig det svenska representerat av vilken färg på huden du har eller vilket gud du väljer att tillbe. Inte heller var du kommer ifrån utan snarare vart du är på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela