Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Det jobbiga...

Publicerad 2013-06-12 21:34:11 i Allmänt,

Min hund är sjuk, eller rättare sagt hon har gjort illa sig i ryggen och går nu med en tydlig visad smärta. Två gånger har vi varit hos veterinären utan att riktigt få hjälp med vad som är fel, hon har bara fått starkare smärtlindring. Det jobbiga är inte att det kostar pengar eller tar tid eller att hon kanske inte kommer vara hos mig särskilt lång tid till (worst case) utan det som är allra jobbigast är att se när hon har ont!
 
Hon går visserligen på smärtlindring med morfin nu men hon har fortfarande ont, så imorgon blir det att beställa ett nytt besök för det blir ju inte bättre heller. Men den enda tanke jag kan tänka, efter att två andra dagar suttit i en djurkliniks väntrum och sett fler än en person bära ut sina djur i en kartong, är att jag vill inte behöva bära ut min hund i en kartong!
 
Jag vill inte att mitt sista minne av henne vara en liten ljus kartong på en djurklinik? Min hund som alltid hoppat, skuttat, skällt, gnällt och alltid visat samma glada inlevelse vad vi än ska hitta på (förutom duschen). Nu är det inte så allvarligt (förhoppningsvis) men tankarna far ändå runt i skallen som en tromb för tänk om det är så illa... Jag försöker tänka positivt men det är inte så lätt när det handlar om min lilla pluttan :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela