Ett liv i lyx...

Studentlivet är inte alltid fullt av pengar men med vänner, kärlek och hela världen för mina fötter gör det ingenting!

Självbild á la Rebecka

Publicerad 2013-05-14 21:35:41 i Allmänt,

En förklaring på hur jag ser ut: Jag väger för mycket för min längd (några skulle säga mycket för mycket andra lite för mycket, jag nöjer mig med för mycket helt enkelt) och jag har min idealvikt (något högre än många andra skulle rekomendera men helt överkomlig). Jag har en mjuk och skön mage som emellanåt väljer att sticka ut hur gärna man än vill dölja den. Jag har stora tuttar och en rumpa som ofta är i vägen när man ska mellan bord och stolar (därav den stora väskan på axeln som kan ta de värsta blickarna). Jag skulle vilja säga att jag gillar min kropp men då skulle jag ljuga. Jag kan säga att jag hatar inte min kropp utan har accepterat den som jag är idag och är nöjd (man är mycket lyckligare då). Jag har hittat delar som jag älskar och inte skulle vilja ändra för allt i världen!
 
Men som sann nutidsmänniska påbörjade jag min egen kampanj "Det kan bli bättre". Många skulle nu här tro att denna kampanj går ut på att äta någon tråkig diet och tappa massvis med vikt. Men nej min kampanj går ut på att få en bättre livskvalitet, dvs jag vill leva längre och orka mer genom sunda val av mat och motion. Inga mål om viktnedgång, inga gå och spänna på gymmet, inga stränga dieter som tar bort allt det goda med att laga/äta mat, inga besvikna miner när vågen inte visar "rätt" vikt.
 
Jag gör det inte för att kunna gå in på H&M och kunna köpa/prova vilka kläder jag vill (även om det skulle vara fränt), inte heller för att kunna ligga på stranden topless (ingen punk på min Bucket-list precis), inte heller för att alla andra ska säga hur snygg jag är (äkta vänner ser det redan nu). Jag gör det för att när den dagen kommer med egan barn vill jag orka leka med dem, jag vill se dem växa upp och gärna vara med när barnbarnen kommer och vill leka. Jag vill ha ett bättre liv men samtidigt leva!
 
För mig ligger kärnan med att träna i de små framstegen och hinderna man klarar av att ta sig över på vägen. Dessa hinder man klarar av stärker självförtroendet och får en att fortsätta framåt mot den framtid man själv skapar sig. Man ska träna för sin egen skull, innan man inser det spelar det ingen roll...
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-05-15 00:09:35

Starkt och bra skrivet!

Postat av: Malin

Publicerad 2013-05-15 00:10:03

Starkt och bra skrivet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

"Ha en hjältes orädda attityd och ett barns kärleksfulla hjärta."

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela